5 trins plan - Dit vægttabsforløb

Vægtplanen bliver tilpasset dig og du bliver fulgt hele vejen igennem planen, hvis du ønsker det. Jeg anbefaler langt de fleste kunder at starte på trin 1 i minimum 2 uger, for at vende maven og hjernen til at spise mindre mad. Efterfølgende kan du blive på trin 1 eller gå over på en af de andre trin, alt efter hvad der passer dig.

Når du har tabt dig det du ønsker, kan jeg vejlede dig i, hvordan du fremadrettet skal spise, så du ikke tager det hele på igen. Jeg kan lave en personlig kostplan til dig og du kan gå til opfølgning og vægtkontrol hos mig, så du kan bevare dit vægttab.

A: Fuld kosterstatning hvilket giver 800 kcal per dag og vil være din eneste ernæringskilde. Det er designet til at opnå hurtigt og effektivt vægttab, mens det giver ernæringsmæssig sikkerhed. På dette trin vil du spise fire Cambridge måltidserstatninger om dagen. Der er mange at vælge imellem, både shakes, supper og barer.

B: Lige over 800 kcal per dag, 3 måltisderstatinger og 200 kcal proteinrig og fedtfattig mad.

1000 kcal hver dag. På dette trin lægges lidt mere almindelig mad til. Du kombinerer tre Cambridge måltidserstatninger med en variation af 150kcal morgenmad, 200kcal aftensmad og 150ml skummetmælk (50kcal), som du enten kan bruge ved morgenmaden eller i løbet af dagen.

Dit daglige energiindtag øges til omkring 1200kcal. Dette udgøres af to Cambridge måltidserstatninger samt en øget mængde af morgenmad og frokost, samt et højt protein, lavt glykæmisk index (GI) aftensmåltid, der inkorporerer nogle sunde kulhydrater såsom pasta, ris og kartofler.

Omkring 1500 kcal hver dag og du bruger nu kun en Cambridge måltidserstatning sammen med 150 kcal morgenmad, 400 kcal frokost og et aftensmåltid på 450 kcal (inklusiv dessert), 150 ml (50kcal) skummetmælk på et hvilket som helst tidspunkt i løbet af dagen plus en daglig snack/frugt (max. 200 kcal).

Mit liv handler om hvordan du vedligeholder dit nye vægttab resten af dit liv ved hjælp af sunde spisevaner. Forskning har vist, at hvis du fortsætter med at erstatte et måltid om dagen med en ernæringsmæssigt afbalanceret måltidserstatning ligesom Cambridge, så vil det virkelig hjælpe på din langsigtede plan om at bevare din nye vægt. Det er naturligvis også en god ide at blive vejet regelmæssigt, få gode råd og motivation og i det hele taget få den personlige støtte der også er bevist at have stor effekt på den langsigtede succes.